Soutěžit o nová CD skupiny Bond - Shine - můžete soutěžit ZDE |
Cesta vzhůru nebyla snadná. Anglická CIN, jež dohlíží na žebříčky prodejů, je zpočátku doslova vykázala z hitparád vážné hudby. Nesplňovaly prý kritéria. Až když je pozval na svůj každoroční festival do Modeny Luciano Pavarotti, „žebříčková“ válka utichla.
Nutno ovšem uznat, že se asi poprvé v souvislosti s interpretkami vážné hudby objevily na internetu jejich akty. Prý si je dámy nechaly pořídit jen tak pro radost a kdosi je ukradl.
A bylo na co se dívat. Kvarteto tvoří čtyři krásné sexy dívky. První housle hraje jedna z nejnadějnějších mladých houslistek světa, Haylie Eckerová z Perthu. Ještě nedávno působila jako sólistka s australskými i britskými symfoniky, ale kariéra s elektrifikovanými Bond jí byla nakonec milejší. Na fotografiích se nechává stylizovat jako ta nejromantičtější.
Její krajanka Tania Davisová je ze Sydney. Má slušnou praxi z komorních souborů. V kapele působí trochu jako přátelská sympaťačka. Walesanka Eos Chaterová hraje druhé housle. V stylizaci kapely hraje roli dámy z velkého světa. Před Bondem se živila jako skladatelka a studiová muzikantka a hrála na snímcích řady umělců včetně slavného kytaristy Marka Knopflera.
Občas se potkávala s poslední ze čtveřice, se smavou violoncellistkou Gay-Yee Westerhoffovou, jednou z nejvyhledávanějších studiových hudebnic v Británii. Ještě než se Gay-Yee stala hvězdou, hrála se Stingem, Bryanem Adamsem, a dokonce se Spice Girls. V kapele představuje drsňačku, lehce asijským vzhledem připomínající záporné postavy hongkongských akčních filmů.
Bond si libují ve speciálních akcích. Začátek tisíciletí oslavily 1. ledna 2001 „zasněženým“ koncertem u Braniborské brány v Berlíně. Hodně se psalo i o přímém televizním přenosu z vystoupení na newyorském Times Square uprostřed ranní dopravní špičky. „Máme rády, když se kolem nás něco děje a je legrace,“ komentovala podobné akce Eos. Za nejzdařilejší považuje vystoupení před newyorskou burzou. Čtveřice tam vjela na pódium přímo v jaguárech.
Stejně provokativní jako jejich koncerty je i hudba. Bond zacházejí s klasikou, jako by byla napsána dnes. Na rozdíl od svých předchůdců ji však nespojují s jazzem nebo rockem, ale vrhly se na momentální módní trendy. Z akustických nástrojů přešly na bizarní elektrifikované, rockový rytmus nahradilo elektronicky vyrobené techno a místo jazzu se nechaly ovlivnit lidovou hudbu z celého světa. Kromě toho se v jejich skladbách objevují motivy z arabské, indické a irské hudby. (Kritika se shoduje, že právě tyto skladby jsou nejlepší.)
A poctivá vážná hudba? Sice se jim po ní stýská, ale už se k ní asi nikdy nevrátí. „Třeba časem donutíme pár našich posluchačů, aby si poslechli i originály,“ opakuje Eos argument, který slýcháme v podobných situacích desítky let. „Víte, ono je vzrušující dávat starým skladbám nový život. Není to krásné, když je donedávna suchá a jen někomu srozumitelná hudba najednou strašně sexy?"
BOND | |
1. |
Allegretto |
2. | Shine |
3. | Fuego |
4. | Strange Paradise |
5. | Speed |
6. | Big Love Adagio |
7. | Kashmir |
8. | Gypsy Rhapsode |
9. | Libertango |
10. | Sahara |
11. | Ride |
12. | Space |
bonus track: | |
13. | Bond on Bond |
Dívčí skupina Bond. |
Dívčí skupina Bond. |
Dívčí skupina Bond. |
Dívčí skupina Bond. |
Dívčí skupina Bond. |
Dívčí skupina Bond. |
Dívčí skupina Bond. |
Eos (druhé housle) ze skupiny Bond. |
Gayyee (cello) ze skupiny Bond. |
Haylie (první housle) ze skupiny Bond. |
Bond: Shine. Obal alba. (2002). |
Tania (viola) ze skupiny Bond. |