Zdejší celoplošné stanice reagují levnou reprízovou strategií na sezonní úbytek reklamy i diváků. Navíc se odvolávají i na přání publika, které by se prý zlobilo, kdyby kvůli dovolené přišlo o několik nových dílů oblíbené série.
Čtěte v sobotu
Proč se televize neobejdou bez ohraných titulů čtětě v příloze MF DNES Scéna.
Na odliv reklamy nemusí brát zřetel veřejnoprávní ČT ani placené televize, všechny stanice se však shodují v tom, že diváci v létě mění své zvyklosti. K obrazovce přicházejí později, až kolem deváté hodiny večer, a tráví u ní méně času.
Existuje pár výjimek. Loni Nova právě na léto načasovala premiéru Doktorů z Počátků, kteří přerostli v celoroční hit, a letos ji napodobí Prima s prázdninovými Svatbami v Benátkách. Nicméně do většího rizika se nikdo nehrne, na rozdíl od zámoří.
V Americe považují léto za ideální čas, kdy si mohou vyzkoušet nové, odvážnější série. Pokud zaberou, budou pokračovat. "Kdysi právě takový letní průlom přinesla upírská sága Pravá krev, letos sázíme na Pozůstalé, kteří mají podobný fanouškovský potenciál," věří Ondřej Zach z tuzemského zastoupení HBO.