Odpovědi Dana Bárty najdete zdeZpěvák byl hostem on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz |
"Nakonec jsem vybral písně, které mnou od doby, co muziku poslouchám, nějak pohnuly, které otřásly mým vědomím, které se vztahují k nějakému mému období. Ty, které jsem si z různých, ale vážných důvodů zamiloval," říká Dan Bárta k obsahu alba.
Album obsahuje pro klavír, kontrabas a bicí, tedy velmi nezvykle zaranžované písně výrazných světových interpretů jako jsou Police, Björk, Stevie Wonder, Simply Red, Jamiroquai či AC/DC.
Právě Beatin´ Around The Bush slavných australských hardrockerů patřilo k nejaplaudovanějším číslům koncertu, v jehož rámci album pokřtili Bártovi kolegové, zpěvák Monkey Business Matěj Rupert a multiinstrumentalista z Illustratosphere Filip Jelínek.
"Když mi Dan začal nosit skladby, které by měly být na desce, opravdu jsem neměl představu, co s tím budeme v akustickém triu dělat. Na druhou stranu to byla velká výzva," říká kapelník doprovázejícího tria, přední český jazzový kontrabasista Robert Balzar.
Trio, které samo o sobě patří k nejkvalitnějším hudebním seskupením na české jazzové scéně, je zároveň základem Bártovy širší kapely Illustratosphere. S Danem Bártou začalo Robert Balzar Trio příležitostně spolupracovat asi před deseti lety. Původně mělo na programu klasické jazzové standardy, v souvislosti s aktuálním albem výrazně změnilo repertoár.
Otázky v on-line rozhovoru se ale netýkaly pouze aktuální tvorby Dana Bárty. Na otázku, proč nepřijal účast v "oprášeném" nastudování jesus Christ Superstar zpěvák odpověděl: "Už se mi obyčejně nechce. Hlavní roli v hipísáckým muzikálu po čtyřicítce... pardon. Chci si to nechat jako vzpomínku, na Spirálu, na lidi, na tu atmosféru kolena, na kterým jsme to dělali."
Na výhradu vůči tomu, že nazpíval titulní písně ke "dvěma pubertálním filmům" (zřejmě míněni Snowboarďáci a Rafťáci), Dan Bárta zareagoval: "Kriste na nebi. S Mírou Chyškou jsem zavzpomínal na bigbít v teenagerskejch komediích, z nichž první byla nízkorozpočtová. BYLO TO OBRÁCENĚ. Nejdřív jsem udělal věc za prd a z té věci se pak stal hit."
A pokračoval něčím, co by se dalo považovat za jeho umělecké krédo: "Nechci být nekomerční, chci si dělat co chci BEZ OHLEDU NA ZÁJMY A TRENDY TRHU, ale s dovolením, byl bych bloud, kdybych neměl radost z toho, že se to pak třeba dobře, hodně a výhodně prodá."