V rychlejších skladbách pobíhala po pódiu a mávala smyčcem jako dirigentskou taktovkou. Bylo to asi třeba, protože za zády měla dva kytaristy, bubeníka, hráče na klávesy a za nimi v jakési druhé linii seděli hráči symfonického orchestru.
"Děkuji, Praho," přivítala Vanessa své publikum, které pozorně poslouchalo usazené na tribunách i ve stoje pod pódiem a koukalo na tu krásnou holku s rozkošně holým pupíkem. Bylo jasné, že její styl je hodně vizuální a že Vanessa chce lidi především bavit. Housle melodicky zpívaly starou skotskou baladu, dojímaly se v tradičních melodiích, virtuózně se předváděly v náročnějších pasážích nebo se rytmicky rozezněly v diskotékově tanečních písních. Tehdy hudebníci zvedali ruce za hlavu a pomáhali šéfce roztleskávat halu. Nedalo jim to moc práce zvláště při divočejší skladbě Storm. A jako by ani to nestačilo, Vanessa Mae také zpívala, doprovázena dvěma vokalistkami. "Dekuji, dekuji," řekla s tradiční asijskou zdvořilostí a po čtvrthodinové přestávce kormidlovala svoji show k závěru.
Snad ani instrumentalisté Vangelis nebo Mike Oldfield nejsou v Česku populárnější. Vždyť v roce 1998 Vanessa Mae vyprodala pražský Zimní stadion Slavie a její novou desku Subject To Change si koupilo čtyřicet tisíc posluchačů.
Jako jedna z nejhezčích žen planety nabízí tato singapurská rodačka svůj atraktivní zjev a akční pohyb s houslemi. S klasikou ani diskem se nepáře. Narodila se 27. října, stejně jako houslový génius Paganini. Nyní je jí třiadvacet a má zkušenosti protřelého virtuosa.
Už v deseti Vanessa vystupovala s Londýnskou filharmonií. Od šestnácti let míchá styly, jak si umane, a nabízí je s nevinným úsměvem roztomilého diblíka. "Umění musíte zvládnout nejdříve, teprve po něm může přijít byznys. Obě věci se doplňují. Když nemáte co nabídnout, sotva něco prodáte," říká pragmaticky Vanessa. Popová stanice MTV slupla v polovině devadesátých let její úpravu Bachovy Tocatty a fugy d moll jako malinu. A Česká televize se nemohla dlouho nabažit jejího videoklipu Storm.
"Nejprve jsem chtěla předělávat klasiku, a nedávno jsem začala skládat vlastní věci. I v taneční hudbě budu zaseklá svým klasickým drápkem. Ale žádný z mých pokusů není plánovaný. Přistupuji k muzice spontánně,. Příští rok chci udělat také čistě klasickou desku," slibuje tato eklektická houslistka, která obdivuje Madonnu, Stinga, Prince i Vivaldiho.
Jakmile se dotkne klasického dřevěného nástroje, připadá si prý, jako když se vrací domů. Ovšem ve výbavě má i housle z akrylátu, na které hraje umělohmotným smyčcem, využívá rovněž elektronické efekty.
V sobotu máme v Praze Vanessu znovu. Neposedná houslistka po krátké návštěvě Berlína vystoupí na ceremoniálu ankety Český slavík.
Vanessa Mae |
Vanessa Mae |
Vanessa Mae |
Houslistka Vanessa Mae. |
Houslistka Vanessa Mae. |
Houslistka Vanessa Mae. |
Houslistka Vanessa Mae. |
Houslistka Vanessa Mae. |
Houslistka Vanessa Mae. |
Populární houslistka Vanessa Mae vystoupila 5. prosince 2001 v pražské Paegas Aréně. |
Vanessa Mae při koncertu v pražské Paegas Aréně. |
Vanessa Mae při koncertu v pražské Paegas Aréně. |
Vanessa Mae při koncertu v pražské Paegas Aréně. |
Vanessa Mae při koncertu v pražské Paegas Aréně. |
Vanessa Mae při koncertu v pražské Paegas Aréně. |