. ODPOVĚDI NAJDETE ZDE |
Emil Viklický vystoupí na Colours Of Ostrava společně s dalšími mimořádnými osobnostmi současné hudební scény. Po jeho boku se objeví Iva Bittová, George Mraz nebo Laco Tropp. "Na CD Moravian Gems zpívá skvěle," řekl Viklický na adresu Bittové v souvislosti s jejich společným albem, které bude základem vystoupení na festivalu.
Viklický se dá bez nadsázky považovat za jednu z nejvýraznějších postav tuzemské hudební scény, která svým přístupem už dávno přesáhla hranice jazzu. Nahrával s předními světovými jazzmany jako je Joe Newman, James Williams či Bill Frisell. "Španělská firma Vampisoul se chystá vydat v reedici naše album Okno a Dveře z 1979. Jeho novou CD zatím nemám, ale Billa průběžně sleduji," odpověděl Viklický na otázku, zda je stále v kontaktu s posledně jmenovaným a sleduje jeho tvorbu.
"Asi před dvěma lety jsem hrál na víceméně privátním večírku s Herbie Hancockem tříručně na Fender Rhodes. Střídali jsme se, vždycky jeden hrál basové figury. Cca po 20 minutách se k nám přidal majitel toho baru v Beverly Hills, bubeník Stewart Copeland. Rád bych si to zopakoval třeba někde na jevišti...," uvedl pianista na otázku, s kým ze světové první ligy by si rád zahrál.
Vybraná diskografie tohoto pianisty, skladatele, aranžéra, lídra jazzových formací a organizátora jazzového dění pak čítá více než úctyhodnou čtyřicítku nahrávek.
Viklický se pilně věnuje i tvorbě filmové hudby, a to od poloviny 80. let. Tehdy složil hudbu k filmu Karla Smyczka Krajina s nábytkem, podepsán je i pod hudbou k Zafranovičovu filmu Má je pomsta (Lacrimosa) a ke snímku Drahomíry Vihanové Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba.
Letos šedesátiletý hudebník se ve své tvorbě snaží o propojení jazzu s folklorem, věnuje se současné hudbě a složil operu Faidra a komorní operu Máchův deník aneb Hynku, jak si to představuješ na libreto Yohanana Kaldiho, která byla uváděna v Divadle Kolowrat.