Ze starších titulů figurují v programu například Prezidentky Wernera Schwaba v provedení Pražského komorního divadla či Třesk v podniku B.Ů.H. Felixe Mitterera, s nímž přijede brněnské Divadlo Husa na provázku.
Na 9. února je připraveno sympozium na téma Současní rakouští dramatici a jejich mezinárodní ohlas a k doprovodným akcím patří expozice fotografií Viktora Kronbauera ve foyeru Divadla Na zábradlí.
Výstava Terra obscura/ Vytyčení osobnosti ve Strahovském klášteře, která rakouské dny zahajuje, představí tvorbu značně nekonvenčního umělce. Rittenberg například ve svém životopise poznamenává, že v mládí uváděl vlastní mikrodramata a hry o zániku na jevištích v bažinách, na hrobech i v jarmarečních boudách. Později, po studiu malířství a scénografie, se prý zabýval koncepcí aerodynamických kostelů s bystřinami, požáry a jinými přírodními lahůdkami a navrhoval solárně poháněné stavby v horských sedlech.
"Současná rakouská dramatika v tvorbě svých velikánů, jako je Thomas Bernhard či Werner Schwab, představuje fenomén v dnešní Evropě zcela jedinečný," míní ředitel Divadelního ústavu Ondřej Černý. "Síla její výpovědi o duši rakouské společnosti je tak veliká, že lze bez nadsázky říci, že současné hry jsou pro Rakousko jedním z klíčových zdrojů sebepoznání, sebereflexe a sebeočištění." Tímto projektem uvádění rakouské tvorby na tuzemských scénách v nejbližší době zdaleka nekončí. Dušan Pařízek chystá s Pražským komorním divadlem radikální komedii Wernera Schwaba Lidumor aneb Má játra beze smyslu a Divadlo Komedie Vlastní ženu Petera Handkeho.
Společná aktivita Rakouského kulturního institutu a Divadelního ústavu by měla podle jeho ředitele položit základy festivalu nového typu, jenž by ve spolupráci se zahraničními partnery postupně mapoval i současnou dramatiku dalších evropských zemí. "Zatím předběžně jednáme o podobné prezentaci vlámské a holandské dramatiky v roce 2000," dodává Ondřej Černý