Hlavním cílem Rheimsové a Bramlyho bylo zpřítomnit příběh Ježíše Krista a vnést ho do současnosti. Ústřední protagonisty fotografií tedy hledali mezi herci a modelkami, které poté zasadili do prostředí Paříže a Mallorky. Tato dvě místa posloužila jako ztvárnění náboženského motivu a zároveň se stala scénami všech záběrů.
Fotografové tak vytvořili soubor 85 velkoformátových snímků, jež zvolenou tematiku podbarvují dnešními výtvarnými postupy. Výstava je uvedena textem Serge Bramlyho, v němž autor vypráví evangelium moderním jazykem. Většina snímků vyvolala bouřlivou reakci církve. Zajímavým a také ojedinělým počinem je přání jednoho německého kostela umístit soubor tří fotografií Ukřižování nad místní oltář. Snímky zobrazují ukřižovanou ženu, ukřižovaného muže a mezi nimi prázdný kříž.
Bettina Rheimsová se narodila v roce 1952 v Paříži. Nejprve pracovala jako manekýnka, herečka a novinářka a až v roce 1978 se plně zaměřila na fotografování. Na začátku osmdesátých let představila veřejnosti sérii aktů v časopise Egoiste. Následovaly módní snímky do nejrůznějších periodik a v roce 1989 Rheimsová vydala svou první knihu Female Trouble. Nejoblíbenějším žánrem Bettiny Rheimsové je portrét. Ze slavných osobností portrétovala například Madonnu, Sharon Stoneovou nebo francouzského prezidenta Jacquese Chiraca.
Serge Bramly se narodil v Tunisku v roce 1949. Ve svých dvanácti letech se Bramlyho rodina přestěhovala do Paříže, kde začal psát a publikovat první povídky. Po studiích učil francouzštinu na pákistánském Lahore, působil jako fotograf a po návratu z Jižní Ameriky napsal knihu o afrobrazilských obyčejích. Psal také scénáře, biografie či statě o výtvarném umění. Serge Bramly je členem nákupní komise Centre Georges Pompidou v Paříži.
Výstava I. N. R. I. v Galerii Rudolfinum je doplněna hudebním a přednáškovým programem. Český výtvarník Jiří David pak chce na střechu budovy namontovat zářící trnovou korunu z neonových trubic.
Ukřižování |
Narození |
Uctívání pastýřů |
Herodova slavnost |
Tři králové |
Večeře Páně |