Dokument připravuje v rámci multimediálního projektu, nazvaného Pro Natálku, v Praze žijící slovenský spisovatel a nakladatel Fedor Gál společně s režisérem a kameramanem Martinem Hanzlíčkem.
Obě písně, které na singlu Hranice znějí (titulní doplňuje B-strana Blázon), produkoval Tomáš Sloboda, který s kapelou spolupracoval už na jejích předchozích dvou albech pro vydavatelství Slnko Records: Zlaté časy a Spúšť.
Singl zatím existuje pouze v elektronické podobě, lze si jej zdarma stáhnout ze stránek kapely nebo vydavatelství. Měl by se ale objevit i na vinylu v limitované edici v počtu 250 kusů.
To, že se skupina Živé kvety, existující od roku 1994, otevřeně vyslovuje ke konkrétním negativním jevům ve společnosti, není v její tvorbě žádná novinka. Už v době tuhého mečiarismu nahrála společně s několika dalšími bratislavskými hudebníky novou verzi protestsongu Ivana Hoffmanna Nech mi nehovoria.
Dlouhodobě se Živé kvety angažovaly proti likvidaci bratislavského avantgardního divadla Stoka, ve kterém někteří členové kapely včetně frontmanky a textařky Lucie Piussi působili. V písni Daniel Tupý se kapela vyslovila k případu studenta, kterého v roce 2005 zavraždili bratislavští neonacisté. Ozdobou posledního alba Spúšť (2010) je coververze písně Karla Kryla Karavana mraků.