Na scéně, která využívá moderní prvky, jako 3D videotechnologie a holografické efekty, vystoupí pod taktovkou světoznámého italského dirigenta Marcella Roty 150 operních, rockových a baletních umělců z Česka, Slovenska, Itálie, Německa, Francie, Monaka, Polska, Ruska a Velké Británie.
Vedle Českého národního symfonického orchestru Praha, Českého filharmonického sboru z Brna a baletních sólistů z Ruska, Slovenska a České republiky se představí světové operní hvězdy.
Hudbu a libreto opery napsal slovenský skladatel Dušan Rapoš, který je vyhledávaným autorem filmové a scénické hudby. Autorkou textů árií k rockové opeře je česká herečka a scenáristka Eva Vejmělková, kterou proslavila filmová série Fontána pre Zuzanu a role Píšťalky v komedii Jak básníkům chutná život. Choreografie díla se ujal taneční mistr Jaroslav Moravčík.
Na scéně se objeví miláček Teatra milánské La Scaly, tenorista Gianluca Terranova, operní diva Rossella Ruiniová z Říma či Thiago Arancam Festa z Monte Carla. V rockové sekci vystoupí sólový kytarista anglické popové hvězdy Lily Allenové James Nisbet, německý basový kytarista Lars Lehmann, známý ze spolupráce s orchestrem Jamese Browna, či multiinstrumentarista Oswald "Ossy" Pfeiffer z Hannoveru, slovenská klavírní legenda Juraj Tatár a evropský akordeonový virtuóz Michal Červienka.
"Marcello Rota, dvorní dirigent Andrea Bocelliho, si Petra a Lucii oblíbil především proto, že dílo považuje za neoklasicistický návrat k tradičně melodické italské opeře plné vznešených citů, temperamentu a vášně. To vše v propojení s nekompromisním anglo-německým rockem," uvedl manažer projektu Roman Roun.
Podle něj právě spojení dvou na první pohled vzdálených hudebních stylů a netradiční využití špičkových audiovizuálních technologií dělá z rockové opery světový unikát.
Jediné představení v České republice doprovodí přidružené akce. "Návštěvníci budou procházet kordonem vojáků z první světové války a po vstupu do haly zase jakousi pouliční galerií stánků a proslulých kaváren. V pražské Tesla Areně díky monumentální scéně vyroste na jeden večer část historické Francie ve dvou kontrastech: hrůznosti první světové války a zdánlivě bezstarostné a romantické Paříže," popsal chystanou scénu Roun.