Pětačtyřicetiletý Golub se letos v červenci přímo na rušném Times Square pustil do tvorby jednoho ze svých artefaktů na těle obnažené modelky. Přítomní policisté neměli pro jeho dílo dost pochopení a pohnali ho k soudu kvůli veřejnému pohoršení.
Soudce byl ale shovívavější. Dohodl se s umělcem, že od trestu upustí, pokud se ve své tvorbě bude držet jistých podmínek: na odhaleném poprsí smí Golub malovat co chce, kdy chce a kde chce. Nahý ženský klín jako podklad pro své výtvory smí ale použít až po setmění – za dne musí mít žena rozkrok zahalený.
Goluba dohoda uspokojila, stejně jako jeho modelku Karlu Storieovou. Vedle soudní budovy si už našli vhodný prostor pro další svou produkci. Golub maluje převážně na nahé ženy. Ve srovnání s mrtvým plátnem je totiž podle něj jejich tělo dynamické a plné energie.
Cílem Golubovy tvorby ovšem není pouze vznik uměleckého artefaktu, v tomto případě pomalovaného těla, ale – jako v konceptuálním umění obecně – také reakce okolí na něj. Proto umělec tvoří a svoje objekty "vystavuje" s oblibou ve veřejném prostoru, na ulicích či v metru.