Nová studiová deska Hard Candy americké popové hvězdy Madonny je podobně jako album Confessions on a Dance Floor oslavou tance, avšak i v rutinních skladbách jako Heartbeat nebo Dance Tonight zaznívají také hlubší tóny.
Madonna se může podle časopisu Rolling Stone stále smát mnohem mladším kolegyním hlavně díky tomu, že zůstává pružná hudebně stejně jako fyzicky.
Britský list The Independent v recenzi nahrávky, která vyjde v Evropě v pondělí a v USA o den později, soudí, že název Hard Candy (Tvrdý bonbon) má být zřejmě chápán jako gratulace za výdrž, ale že ho lze chápat také jinak. Totiž jako důkaz zbytnění někdejšího talentu, který se teď spokojuje s pouhým tanečním popem.
Hard Candy po prvním poslechu Na co láká Madonna do své cukrárny |
Jak jinak lze vysvětlit, že se Madonna po úspěšné spolupráci s producenty jako Mirwais, William Orbit a Stuart Price tentokrát obrátila na strojové výrobce hitů typu The Neptunes, Timbaland a Justin Timberlake, ptá se list.
Beat Goes On: Independet spílá, Times chválí
Až na nemnohé zajímavé momenty jsou například skladby Dance Tonight a Beat Goes On povrchní. Přesto ale i kritický The Independent došel k závěru, že desku zachraňují dvě opravdu dobré skladby - rytmická 4 Minutes a harmonická předposlední Devil Wouldn´t Recognize You.
Recenzent britského nedělníku The Observer napsal, že od úvodní, rutinně lascivní Candy Shop až po Devil Wouldn´t Recognize You album nabízí pouze osvěženou kolekci známých témat. Vždy, když už hrozí nuda, však deska znovu získá pozornost posluchače nějakým zajímavým okamžikem, uvádí nedělník.
K těm nejsvětlejším řadí The Observer triptych povedených skladeb - šestiminutovou a niternou She´s Not Me, diskotékově důraznou a trochu retro Incredible a konečně jenom zpočátku školometskou Spanish Lesson. Na všech třech se podílel zpěvák a producent Pharrell Williams.
Podle britského listu The Times, který recenzi začal rozborem pojmu zvaného Madonnin vliv, se zpěvačce podařilo jedenáctou studiovou desku natočit tak, že žádný vliv mít nebude.
Madonna - Miles Away
(ukázka z desky Hard Candy)
Dvě třetiny alba podle autora recenze zaplavují bicí na pozadí zvukové kulisy, jež kdysi bývala melodická. Právě díky Madonnině talentu vyhmátnout neomylně úspěšné melodie udělali kariéru producenti jejích předchozích desek. V tomto smyslu řadí The Times k nejzdařilejším Incredible a Beat Goes On.
Je prý překvapující, do jaké míry dala Madonna na albu prostor spolupracovníkům. Patrné je to zejména ve skladbách Dance Tonight, She´s Not Me a Give It 2 Me.
Až v závěrečné Voices si prý připomenula svou nejsilnější zbraň, jíž je spojení kvalitního zvuku a známého producenta, čímž vzniká něco nového. V tomto případě pronikavý souzvuk, který bylo možné slyšet v minulosti jenom na deskách Serge Gainsbourga, ovšem s osobnějším textem. Podle The Times sice deska Hard Candy není katastrofou, ale mohla by být.