Kapela pronikla i do konzervativních rádií, lidé si asi také zvykli na její zvláštní, místy lehce perverzní smysl pro humor.
Jeho posledním projevem je rozhovor a obálka magazínu Filter, na které mág Roman Holý "okusuje" ucho čili ego zpěvákovi Matěji Ruppertovi. - rozhovor čtěte zde
Deska Kiss Me On My Ego překračuje styl krevnatého tanečního popu, který Monkey Business nastolili na předchozích třech deskách. Kapela jede jako stroj, i když hraje potichu, a v písni Branded její rytmické srdce chvílemi jenom "tiká".
A lahůdková sedmiminutová skladba Don’t Touch My Fruit zanese posluchače kamsi do jazzových a soulových snů. Monkey Business nepodléhají jen diktátu odsekávaných rytmů, jejichž hypnotickou magii znají a které občas vypouštějí v dávkách připomínajících střelbu ze samopalu.
Na rytmech staví Roman Holý a jeho kapela efektní melodie. Mohou to být jen krátké popěvky, jež vytrysknou z těkavého propletence Holého kláves, piana Ondřeje Brouska, baskytary Pavla Mrázka, kytary Oldy Krejčovse či bubnů Martina Houdka.
Hlas Matěje Rupperta exceluje zvláště v ječivých, afektovaných polohách. Spolu s vokálem Tonyi Gravesové dotváří pružné hudební předivo a zároveň se od něho oba zpěváci odpoutávají.
Kapela má velmi soudržný styl, do kterého nahraje v rámci jedné písně spoustu dalších zajímavých nápadů a vstupů. Třeba zpěv hostující Terezy Černochové v písni Slapstick, takřka lennonovské melodické fantazie v Artistic Suicide, rapování Alexe Limburga v Branded a tak dále. Zpěvák Dan Bárta zklidní nervní tempo skladby Concrete Illusions a výjimečně česky zazpívá pár kouzelných veršů.
Přitom se kapela vydává na expedice do tvrdší, rockovější hudby v písni Weekend Warrior, ve které hostuje zpěvák Glenn Hughes, známý třeba z Deep Purple. Weekend Warrior je zřejmě nejšpinavější, nejrockovější skladba Monkey Business.
Podobně jako jejich americký guru George Clinton vytvářejí Monkey Business hudbu širšího společenství včetně mezinárodních špiček. Jejich výborná deska připomíná rozjetý taneční večírek, do něhož přijde hromovládný Genn Hughes, aby si s radostí zazpíval.
David Sanborn přispěje svým lahodným saxofonem, kytarista Hiram Bullock okoření satirickou skladbu Kiss Me On My Ego. Hudba Romana Holého, potažmo Monkey Business nasává lidi i nápady jako houba.
Momentální krize taneční hudby se jí netýká. Kapela dělá písně a hity (nyní třeba Silence), které jsou univerzální platnou jednotkou v každé módní vlně. Pět let existence a čtyři desky to dokazují.