MAFRA koupila Óčko a chce být leaderem digitalizace

  • 10
Vydavatelská skupina MAFRA koupila prostřednictvím společnosti Mafra Media jedinou českou hudební televizi Óčko. Podle generálního ředitele TV Óčko Jiřího Balvína se nebudou dít žádné převratné změny, které by změnily charakter stanice.

JAK NALADIT TV ÓČKO

"Je to hudební televize, jejíž hlavní náplní je samozřejmě hudba. Jsme ale i otevřeni jakýmkoli nápadům či námětům," uvedl generální ředitel Óčka Jiří Balvín.

Podle něj se stanice zaměřujeme na mladé lidi do 29 let. Co se týče generace "50 let až smrt", k oslovení této generace ani ambice nemá, rovněž ani velké a převratné změny se zatím neplánuje.

Mluvčí mediální skupiny MAFRA Roman Latuske označil Óčko za ekonomicky soběstačnou stanici.

"Mafra kupuje Óčko bez dluhů," řekl jeden ze zakladatelů stanice Hynek Chudárek.

Óčko se ve skupině zařazuje k vlajkové lodi deníku MF DNES, její sestře - nezávislému deníku pro náročnější čtenáře Lidové noviny, internetovým portálům iDNES.cz, Lidovky.cz, k pražským hudebním rádiím Classic FM a Expresradio a dosud nejmladšímu členu skupiny – hudebně-lifestylovém časopisu Filter.

Vydavatelský dům v souladu se světovými trendy konvergence médií využívá ve spolupráci různých mediálních typů veškerých výhodných synergií, především v obchodním a marketingovém směru, ale naopak důsledně odděluje redakční a programovou nezávislost všude tam, kde je to potřeba, konkrétně u obou deníků. Stejnou strategii chce použít nyní v Óčku, kde bude rozvíjet směr české hudební televize nastavený předchozími majoritními vlastníky z firem Eximpo a Northern Star.

"Budeme i nadále spolupracovat na digitalizaci pozemního televizního vysílání, v níž je Óčko jednoznačně leaderem. Jako jediné z nových televizních stanic vysílá v experimentu a s jednoduchým set top boxem je lze terestricky naladit v Praze a okolí," říká Roman Latuske.

"Samozřejmě se bude Óčko s projektem televize, vysílající českou a slovenskou hudbu, nadále plnou měrou účastnit současného licenčního řízení, které Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vypsala pro osm nových programových televizních digitálních kanálů," dodal Balvín.

Balvín také prohlásil, že vedení Óčka jednoznačně současnému licenčnímu řízení důvěřuje a podporuje ho. "Jakákoli jiná varianta by digitalizaci zbrzdila a byla pro diváky a vůbec Českou republiku horší," zdůraznil.

Ředitel multimediální divize MAFRA Stanislav Holec a prezident společnosti Eximpo Jaroslav Polívka podepisují smlouvu o prodeji TV Óčko. Jediná česká hudební televize tak míří do stáje mediální skupiny MAFRA.

Gen. ředitel TV Óčko Jiří Balvín a člen představenstva mediální skupiny MAFRA Roman Latuske. (29.4.2005)

Ředitel multimediální divize MAFRA stanislav Holec a člen představenstva mediální skupiny MAFRA Roman Latuske. (29.4.2005)

Gen. ředitel hudební televize Óčko Jiří Balvín a výkonný ředitel stanice Hynek Chudárek. (29.4.2005)

Gen. ředitel TV Óčko Jiří Balvín a člen představenstva mediální skupiny MAFRA Roman Latuske. (29.4.2005)

Gen. ředitel TV Óčko Jiří Balvín a člen představenstva mediální skupiny MAFRA Roman Latuske. (29.4.2005)