"Na základě vámi dodaných údajů jsme případ prověřili a zjistili, že skutečně došlo k naší operátorské chybě při stornování vstupenek. V žádném případě se nejednalo o úmysl," řekl iDNES mluvčí společnosti Sazka Zdeněk Zikmund. Jak přesně k chybě došlo, nechtěl rozebírat.
"Samozřejmě mám radost, že se to vyřešilo. Nicméně faktem zůstává, že se se mnou v samotné Sazka Areně nikdo moc nebavil," reagoval Martin Klimeš na zprávu, že jeho stížnost je oprávněná.
Jako kompenzaci Sazka nabízí, že vrátí celou zaplacenou sumu a přidá další vstupenky na jiný, podobně atraktivní koncert, jako byla kapela R.E.M.. "Nabídli nám Queen či Pavarottiho, ale my si počkáme na nějaký rock, co máme rádi," uvedl Klimeš, kterému se telefonicky omluvil i generální ředitel Sazky Aleš Hušák.
"Zákazníkovi jsme nabídli nejen vrácení vstupného, ale i uhrazení nákladů na dopravu, a jako odškodnění vstupenky do klubového patra včetně cateringu na libovolnou událost pořádanou v Sazka Areně. I v tomto případě pochopitelně zaplatíme náklady na dopravu," podotkl Zikmund.
Terminál: lístek byl zrušen
Dva lístky na koncert R.E.M. do sedmé řady sektoru 114, každý za 980 korun, koupil Martin Klimeš z Plzně 16. října přes on-line terminál na čerpací stanici ve Františkových Lázních.
Když přijeli s přítelkyní do haly a vložili lístky do kontrolního zařízení v turniketu, objevila se hláška: "Lístek byl zrušen 6. prosince."
"Kromě nás vím ještě o dalších dvou lidech z Prahy. Byla to přesně čtyři místa vedle sebe," tvrdí Klimeš, podle něhož šlo o lukrativní pozice hned u sektoru, kam se prodávaly vstupenky za nejvyšší cenu 1490 korun.
"Přišlo mi to, jako by někdo ze Sazky ta místa vyloženě chtěl či potřeboval," podotkl Klimeš, který se kvůli vstupu hodinu a půl dohadoval s bezpečnostní službou i pořadateli.
Zásah do systému? Nemožné, tvrdí Sazka
"Na úrovni terminálů není zásah vůbec možný, tam to funguje jednosměrně," vyloučil spekulace o účelovém zrušení lístků Zdeněk Zikmund.
Vstup do systému v centrále podle něj ale možný je. "Občas se to dělá, když je lístek například špatně vytištěn. Ovšem pokaždé se tak děje na základě písemné reklamace. Svévolně zrušit lístek není možné," tvrdí Zikmund.
Společnost Sazka od začátku fungování Areny už na různé tamní akce prodala skoro milion vstupenek.
Pořadatelé doporučili reklamaci
Divák, který se nedostal na koncert, tomu ale příliš nevěří.
"Ochranku to nezajímalo, pořadatelé nechápali, jak se to stalo, a tvrdili, že to prý není možné. Dovnitř nás však nepustili a poradili nám navštívit některý z on-line terminálů Sazky a podat reklamaci," vzpomíná Martin Klimeš.
"Tento postup byl ze strany pořadatelů naprosto správný. O co přesně šlo v tomto konkrétním případě, zjišťujeme. Pokud muž podá reklamaci, většinou ji do měsíce vyřídíme a jsme připraveni k vyrovnání," reagoval Zikmund.
Potíže byly, přiznal mluvčí
Mluvčí připustil, že několik problémů s podivnými lístky se během koncertu R.E.M. vyskytlo. "V jednom případě se prokázalo, že ten člověk má nárok na vstup," podotkl Zikmund.
Sazka prý dokáže díky unikátnímu číslu, případně podle údajů o sedadle dohledat, zda je vstupenka skutečně platná a kde byla zakoupena.
"Takto jsme třeba pomohli muži, kterému byl těsně před koncertem odcizen kufřík s lístky. Na základě jím poskytnutých údajů a po jejich ověření jsme ony lístky zablokovali a dali mu nové," hájí vstřícnost Sazka Areny Zikmund.