Vedle někdejšího člena činohry Slovenského národního divadla v Bratislavě Milana Mikulíka, který hraje v Budapešti, se v inscenaci představí i Zuzana Norisová, známá z pražských muzikálů.
Hostování ve hře přeložené Michaelem Lázňovským a režírované Martinem Čičvákem přijala i Kristína Farkašová, která vystupuje u Radošinců. Poprvé v Činoherním klubu vystoupí i Antonie Talacková a Barbora Seidlová.
Z domácího souboru se v inscenaci objeví Radek Holub, Jaromír Dulava, Matěj Dadák, Mahulena Bočanová a Jana Břežková.
Feydeau je pokládán za bulvárního autora, který do relativně seriózního divadla, jako je Činoherní klub, nepatří. Procházka nesouhlasí.
„Za čtyřicet let tu bylo téměř vše - včetně komedií, které s ním mají hodně společného,“ uvedl a připomněl například úspěšný Penzion pro svobodné pány.
Dámský krejčí bude 21. ledna první repertoárovou novinkou Činoherního klubu v roce, kdy scéna oslaví čtyřicet let existence. Jubileum bude oficiálně připomenuto 27. února, neboť tehdy v roce 1965 měl premiéru Smočkův Piknik.
„A tak je Dámský krejčí, stejně jako nedávno Goldoniho Impresário ze Smyrny, odpovědí na sílící volání po komediích,“ dodal Procházka, podle nějž nabídne druhá polovina roku drsnější tituly Martina McDonagha a Christophera Hamptona.
Pro režiséra Martina Čičváka znamenal Feydeau výzvu. „Je tam normální vášeň, milostné trojúhelníky a nevěry, samé mezní situace. Autor dobře znal tyto propletence - v roce 1921 zemřel na zákeřnou pohlavní chorobu. Mohu si na této inscenaci vylámat zuby, což je vzrušující,“ řekl.
Pro roli doktora Moulinota, která se v roce 1993 stala na jevišti bonbónkem pro Jeana-Paula Belmonda, hledal herce dokonale technicky vybaveného, neboť tato postava je mistrem lží. Našel Mikulíka, který bude mluvit slovensky.
„Kdysi jsem jedno představení hrál česky, ale bylo to na úkor té hry. Spíše jsem schopen mluvit maďarsky, čeština na jevišti je ale velice těžká,“ uvedl Mikulík.
Před ním v Činoherním klubu hrála slovensky Emília Vášáryová. Podle Procházky byla schopna naučit se roli v češtině, ale soustředění by ji, jak se vyjádřila, stálo polovinu herectví.